dilluns, 23 d’abril del 2018

Guia de novetats per Sant Jordi


El bolígraf de Higgs de Rubèn Motañá (www)
Tot allò que un pot imaginar és possible. Jules Verne i H. G. Wells van descriure avenços científics i tecnològics que s’han acabat produint, en bona mesura, tal com els van imaginar. I ara, jo, acabo de trobar un bolígraf d’una marca que es diu HIGGS tot just quan estic a punt de començar una novel·la sobre un bolígraf que es diu HIGGS. De segur que és un senyal per descobrir el sentit de la vida. O no?



La banda dels terrats de Katherine Rundell (www)
La Sophia es queda òrfena quan té un any i el vaixell on viatjava amb la seva mare s’enfonsa al canal de la Mànega. En Charles, un excèntric erudit, la troba fl otant en una capsa i la porta a casa seva. En Charles l’educa amb amor, però quan la Sophia fa 12 anys els assistents socials volen enviar-la a un orfenat. La Sophia s’escapa a París –seguint l’adreça del luthier que hi havia a la capsa– a buscar la seva mare, que espera que estigui viva. Allà coneix en Matteo i els seus amics rooftoppers, que viuen a les teulades de la gran ciutat. Des d’allà dalt, comencen una recerca desesperada...



Los gemelos congelados de Andreu Martín i Jaume Ribera (www)
¿Qué hacían los cadáveres congelados de dos niños de cuatro años en medio de un bosque nevado? ¿De dónde habían salido? Y, sobre todo, ¿por qué desaparecieron sin dejar rastro después de que una única testigo afirmara haberlos visto? 
Flanagan, ya adulto, se ve en una situación en la que solucionar este misterio es su única alternativa para evitar el embargo del bar familiar y poder plantearse un futuro en el que pueda estudiar criminología y llegar a ser detective privado profesional. Pero el misterio, que con el paso del tiempo se ha convertido en carne de parapsicólogos, admite toda clase de adjetivos desalentadores: absurdo, imposible, irreal, indescifrable. 
La investigación le lleva al ambiente sofocante y cerrado del pueblo pirenaico de Valldenás, donde todo el mundo parece tener algo que ocultar. Asesinatos, corrupción, engaños, sobornos, persecuciones... De sorpresa en sorpresa y de sobresalto en sobresalto, sin perder nunca el sentido del humor, Flanagan acabará encontrando el hilo que conduce hacia la revelación de una verdad aterradora.